уторак, 13. децембар 2016.

АНДРЕЈЕВСКИ КРСТ


Поводом Андрејевдана:
ОДА КРСТУ КАО ПРИПРЕМЉЕНОМ ОРУЂУ СОПСТВЕНОГ МУЧЕЊА И СМРТИ 
СВЕТОГ АПОСТОЛА АНДРЕЈА ПРВОЗВАНОГ

А када се приближи месту на коме је имао бити распет, он издалека угледавши крст спремљен за њега, кликну громким гласом:
"Радуј се, Крсте, телом Христовим освећени, и удовима Његовим као бисером украшени! Док Господ не би распет на теби, ти бејаше страшан људима, а сада си мио и са жељом приман, јер верници знају какво ти весеље садржиш у себи, и каква је награда спремљена за тебе. Стога неустрашиво и с радошћу идем к теби, а ти ме с весељем прими, јер сам ученик Онога који је висио на теби. 
Прими ме, пошто сам те свагда волео и жудео да те загрлим, о добри Крсте, ти си од тела Господњег стекао красоту и благољепије; одавно за тобом чезнем, усрдно те љубим, непрестано те иштем. И једва те ево нађох, спремљеног по жељи срца мог. Хајде, узми ме од људи и предај ме Учитељу моме, да би ме тобом примио Онај који ме је искупио тобом."
(Одломак из Житија светих)


Нема коментара:

Постави коментар

Уредништво блога задржава право да недоличне коментаре не објави или уклони.